«Alt» er nytt med bilen som nå lanseres i Europa. Den nye modellen har nytt karosseri og chassis, et mer muskulært design og selvsagt en rekke nye interiørløsninger som gir enda bedre komfort. Samtidig skal en oppgradert motor, avanserte sikkerhetssystemer og et omfattende utstyrsnivå, bidra til en enda bedre kjøreopplevelse.
Juni 2012 var sist gang Isuzu lanserte en helt ny modell. Salgssjef for Isuzu i Norge Steinar Dokken er klokkeklar på at dette er en milepæl for den japanske pick up-produsenten.
– Fabrikken har aldri tidligere produsert en så flott bil, med så mye utstyr. Den har fått et helt nytt design og en rekke nye løsninger, som gjør at vi fortsatt tør å påstå at Isuzu D-MAX er både flottest og tøffest i klassen, sier han offensivt.
Effektiv og robust
Ordene over var hovedpunktene Isuzus utviklere brukte i arbeidet med den nye D-MAX-modellen. Målet var å skape en pickup med lavere forbruk, revolusjonerende design, klasseledende sikkerhet, samtidig bevare D-MAX sine gode og praktiske løsninger som 3,5 tonn hengervekt.
Den har BI-LED signatur frontlys og på baklyktene brukes det doble LED-kantlamper som gir lysdesignet et unikt utseende både foran og bak.
I sum betyr det at nyheten har et ekstremt høyt utstyrsnivå, mer komfort, sterke spesifikasjoner og et ledende sikkerhetsnivå.
Nyutviklet motor
Etter å ha bygget mer enn 27 millioner motorer, er Isuzu verdensledende innen dieselteknologi. RZ4E-motoren er nyutviklet, med 163 HK. Den leverer kompromissløs ytelse mens den oppfyller de nyeste utslippsstandardene og øker drivstofføkonomien ytterligere med intelligente systemer. Den kombinerte effekten av høyt innsprøytningstrykk, elektronisk styrt VGS-turbolader og varmeisolerende belegg på stempelet, har gitt en motor med høy effekt, lavt drivstofforbruk og lite støy.
Motorytelsen er også forbedret ved optimalisert girutveksling og moderne kontrollsystemer.
Fantastisk komfort
Kjørekomforten er kraftig forbedret. Interiøret består av elegant design og eksklusive materialvalg. Ny 9-tommer infotainment skjerm i midtkonsollen. Nye seter med åtteveis elektrisk justering og korsryggstøtte, samt en svært komfortabel sidestøtte og høydejustering av setet, tar langturene til neste nivå.
Lang utstyrsliste
Én ting Steinar Dokken er spesielt imponert over er utstyrsmulighetene.
– Utstyrsnivået er på nivå med godt utstyrte personbiler. Det gjør at opplevd kvalitet og komfort er på et helt nytt nivå. Dette i kombinasjon med suverene spesifikasjoner, forteller Dokken.
I Norge har Isuzu hatt en meget sterk posisjon siden D-Max inntok markedet i 2007. – Vi har vært en sterk og stabil aktør hele veien. Isuzu har alltid vært blant de mest solgte, også Norges mest solgte. Nå får vi en helt ny bil som er nyutviklet fra topp til tå. Målsettingen for 2021 er igjen å bli markedsleder i pick-up segmentet, sier Steinar Dokken.
Derfor er de også «belønnet» med å være det første landet i Europa som lanserer nye Isuzu.
-Forhåndssalget starter denne uken. Vi anbefaler alle å ta kontakt med nærmeste forhandler for et godt tilbud på nye Isuzu. Er du tidlig ute med å bestille er du sikret å få nye Isuzu levert i år, sier Dokken.
Administrerende Direktør i RSA Frank Dunvold har høye forventinger til årets nyhet i pick-up segmentet. -November 2007 lanserte vi første generasjon D-Max i Norge.
Siden den gang har det vært et eventyr. Årlig et sted mellom 20 – 25% markedsandel, og Norges mest solgte i perioder. Isuzu bygger biler med imponerende driftsikkerhet. Med Isuzu sitt DNA ivaretatt i kombinasjon med et fantastisk design, komfort og suverene ytelser så er vi overbevist om at nye Isuzu blir en vinner i pick-up segmentet, sier Dunvold.
Stolt historie – offensiv fremtid
Den første lastebilen ble produsert i 1922. Bilene har blitt solgt over hele verden, i alle slags forhold, i mer enn 100 land. Isuzu er en verdensomspennende leverandør med lang erfaring og godt testede produkter. Fremragende pålitelighet er en del av ISUZU sitt DNA. Den helt nye D-MAX viderefører en tradisjon for kvalitet som begynte med ISUZU sin første pick-up i 1963. Høyere, bredere og sterkere enn noensinne gjennomgikk den nye modellen over fire millioner kilometer testing med forskning og utvikling, både på vei og utenfor vei. Nye Isuzu har vist seg som den tøffeste pickupen i ISUZU sin historie.
Den er konstruert for enkelt vedlikehold, med bunnsolid rustbeskyttelse og flere vedlikeholdsfrie komponenter.
Med sin forlengede levetid er D-MAX et robust individ, bygget for å vare. Fordi livet er for kort til unnskyldninger.
FAKTA ISUZU D-MAX
- Pris fra kr 378 720,- eks. mva.
- 2 karosseri utgaver, Extended Cab og Double Cab
- Alle modeller tilgjengelig med automatgir
- 163 HK
- 3,5 tonn tilhengervekt
- Lengde double cab 5265 MM
- Bredde 1870 MM
- Høyde 1790 MM
- Forhåndssalget har nå startet hos 76 Isuzu-forhandler over hele landet.
- De første leveringene vil være fra November.
Dette er noe av utstyret du får i nye Isuzu D-MAX:
- Adaptive cruise control
- Elektronisk differensialsperre
- 4x4 med lavserie
- BI-LED signatur frontlys, automatisk fjern- og nærlys
- Automatisk lys
- 8-veis justering av førersete
- Skinnseter ekstra komfort
- Justerbart skinnratt
- 9 tommer multimediaspiller med Apple Carplay og Android-støtte
- Ryggekamera
- 8 høyttalere
- 4,2 tommer TFT LCD dispaly
- Regnsensor
- Frontkollisjonsvarsling (FCW)
- Nødbremsassistent (AEB)
- Svingassistent
- Bremsevarsling
- Skiltgjenkjenning (TSR)
- Intelligent fartsholder (ISL)
- Manuell fartsholder (MSL)
- Automatiske hovedlys (AHB)
- Filholder (LKAS)
- Filskiftevarsling (LDWS)
- Blindsonevarsling (BSM)
- Parkeringssensor foran
- Parkeringssensor bak