Nye Isuzu D-Max er så spekket med teknologi at den kan minne om en topp moderne personbil. Men ikke la deg «lure». Den er fortsatt tøffest i klassen med bunnsolide spesifikasjoner.

Årets store pick up-nyhet er uten tvil Isuzu D-Max. De første bilene har allerede ankommet Norge og sjelden har det vært knyttet større forventninger til en ny pick up, forteller Isuzu-sjef Steinar Dokken hos importøren RSA.

– Dette har vi gledet oss enormt til. Den nye modellen har en imponerende lang utstyrsliste, suverene spesifikasjoner, klasseledende sikkerhetsutstyr og en rekke interiørløsninger som gir fantastisk komfort. Kort fortalt en SUV med lasteplan, begynner Dokken.

Isuzu-importøren har allerede rukket en rundtur hos en rekke forhandlere og sier at tilbakemeldingene er fantastiske. – Alle gleder seg stort til å komme i gang med salget, for den nye modellen overgår faktisk forventningene. Alle vi som jobber med Isuzu i Norge er ekstremt stolte over resultatet, gløder Dokken.

– Fortsatt tøffest i klassen

Og det er kanskje ikke så rart. Forrige generasjon D-Max ble lansert i 2012 og har gjennomgått en rekke oppdateringer siden den gang. Nå har imidlertid den japanske fabrikken slått på stortromma og laget en helt ny bil – basert på en kjent vinneroppskrift.

– «Robust og effektiv» var to viktige stikkord under utviklingen av den populære pickupen, for Isuzu skal selvsagt være tøffest i klassen fortsatt. Bilen har fått en rekke nye løsninger som nå er kombinert med de solide og hardføre egenskapene D-Max er kjent for, sier Dokken.

Og arbeidshesten D-Max er nå bedre rustet enn noen gang til å møte alle slags utfordringer. Den helt nye modellen har blant annet et nytt karosseri og et nytt, større og sterkere chassis. Hjertet i maskineriet er en helt nyutviklet Euro 6d-motor. Den bidrar ikke bare til en bedre kjøreopplevelse, den innfrir også morgendagens utslippskrav. Motorytelsen er dessuten forbedret ved optimalisert girutveksling og moderne kontrollsystemer. Alle varianter kan leveres med 6-trinns automatisk og 6-trinns manuell girkasse.

Unikt utseende

Både på inn- og utsiden er alt nytt. Isuzu har gjort en rekke grep som sørger for at nye D-Max er topp moderne. Eksteriøret har fått seg et kraftig løft med blant annet nye BI-LED signatur frontlys, og LED-kantlamper som gir et unikt utseende både foran og bak.

Det nye, eksklusive interiøret er ikke bare pent å se på, det er også spekket med gjennomtenkte løsninger som bidrar til en kraftig forbedret komfort. Bilen har blitt romsligere for både sjåfør og passasjer. Med nye, førsteklasses 8-veis elektrisk justerbare skinnseter med mykere demping, korsryggstøtte og sidestøtte, sitter du som en kongelig.

– Aldri før har man sett en pickup med like omfattende utstyrsnivå som nye Isuzu D-Max. Bilen kommer med blant annet 9” infotainment-skjerm som støttes av både trådløs Apple Carplay og Android Auto. Den fungerer selv for robuste arbeidsnever. Den leveres også med utstyr som fireveis justerbart skinnratt, automatisk lys, åtte høyttalere, 2-sone klimaanlegg og både «Follow me Home»-lys og «Walk Away Lock»-funksjon som automatisk låser bilen når du går, sier Dokken.

Markedets tryggeste

Målet er selvsagt ikke bare å fylle bilen med høyteknologisk utstyr. Det har en enda større visjon.

– Nye Isuzu D-Max skal være den sikreste pickupen på markedet. Derfor leveres den med et sikkerhetsnivå av høyeste slag. Den har blant annet åtte airbager, blindsonevarsler, adaptiv cruise control, ryggevarsling, parkeringssensor både foran og bak, skiltgjenkjenner, bakkestartassistent, filskiftevarsler, nødbremsassistent, bremsevarsling, svingassistent og mer. Alt dette er inkludert som standard, legger Dokken til.

I tillegg har Isuzu elektrisk servostyring og bedre svingradius, som gjør bilen svært behagelig å manøvrere.

Nytt design

Norge er første land i Europa som lanserer D-Max. Det er det gode grunner til.

– Isuzu i Norge har gjort det veldig bra over flere år og jevnt over hatt en veldig høy markedsandel. Det er klart Isuzu-fabrikkenhar merket seg det. Det er mye takket være utrolig dyktige forhandlere, roser Dokken.

Og ute hos de 76 Isuzu-forhandlerne er de ikke noe mindre motivert nå som den nye modellen er på plass.

– De klør i fingrene etter å komme skikkelig i gang. Vi har bestilt flere biler enn noen gang og det henger sammen med at vi har skikkelig tro på dette produktet. Vi er overbevist om at vi har den beste bilen og vi har svært attraktive priser sammenlignet med konkurrentene. Du må ikke finne på å kjøpe noe annet, før du har fått prøvd den nye Isuzuen, avslutter Dokken.